Posted by: Gurindam Jiwa | Tuesday, February 5, 2008

Kidnapping Attempt at Taman Tuanku Jaafar 2 Primary School Seremban

There was a kidnapping attempt at Sekolah Kebangsaan Taman Tuanku Jaafar 2 (Taman Tuanku Jaafar 2 Primary School), in Seremban, Negeri Sembilan recently.

It happened last Wednesday, 30 January 2008. The school has made a police report, and has issued a reminder letter to all parents and students regarding the incident.

Quoted is the content of the letter by the school along with the photo of the letter.

Surat Cubaan MenculikSK Taman Tuanku Jaafar 2
71450 Seremban
N. Sembilan
Telefon: 06• 678 7170

Ruj. Kami:
Tarikh: 31/01/2008

Kepada
Semua Ibubapa / Penjaga
Pelajar SK Taman Tuanku Jaafar 2
71450 Seremban

Tuan / Puan

CUBAAN MENCULIK

Dengann hormatnya saya merujuk kepada perkara di atas.

2. Adalah dimaklumkan pada 30.1.2008 (Rabu), beberapa orang pelajar sekolah ini telah cuba diculik sewaktu pulang dari sekolah. Mereka telah diekori oleh sebuah kereta dan cuba ditarik ke dalam kereta, namun pelajar ini dapat melepaskan diri dan berlari ke sekolah.

3. Pentadbiran sekolah telah memaklumkan kejadian ini kepada pihak polis Senawang. Pentadbiran sekolah memohon kerjasama daripada tuan / puan selaku ibubapa / penjaga kepada pelajar supaya tidak membiarkan anak bersendirian sewaktu pergi dan balik dari sekolah serta datang menjemput anak tuan / puan tepat pada masanya.

Kerjasama daripada tuan / puan sangat kami hargai demi keselamatan anak tuan / puan dan juga untuk mengelakkan kejadian tidak diingini dari berlaku.

Sekian, terima kasih.

“BERKHIDMAT UNTUK NEGARA”

Saya yang menurut perintah,

……….
HJH. CHE FATIMAH BT. ISMAIL
Guru besar,
SK Taman Tuanku Jaafar 2,
71450 Seremban,
Negeri Sembilan Darul Khusus

I have nephews going to school at SK Taman Tuanku Jaafar 1, about 1km from SK Taman Tuanku Jaafar 2. The news appeared in Mingguan Malaysia here.

MONTESSORIMUM.COM, however, blogged that a girl was actually kidnapped right in front of that school the next day.

Girl Kidnapped
Saturday 2 February 2008 @ 12:28 pm

Hubby sms-ed me yesterday saying that I have to be very careful with the kids when they are out and in school as a girl was kidnapped in front the school in Taman Tunku Jaafar. Apparently that was the 2nd attempt the kidnappers were trying to kidnap kids from that school. A day before the incident, the kidnappers in a kelisa tried to kidnapped a boy, but there were witnesses and they tried to throw stones at the car and the kidnapper speed off without the boy. The next day they came back in a van and managed to kidnap a girl.

When hubby got home from work, he kept telling the kids never to follow anyone except daddy and mummy especially after school.

Our surrounding is no longer safe.

I can’t confirm this one. When asked, MONTESSORIMUM.COM even replied that it was heresy, “That’s what my hubby’s colleague said.”

Advertisements

Responses

  1. Salam,
    Saya selalu lihat murid Sekolah Rendah TTJ berjalan kaki pulang dari sekolah. Kadang-kadang mereka tidak ditemani sesiapa. Susah juga hendak pantau sebab ibu bapa tak mampu nak bayar duit bas bagi yang ramai anak (ramai juga ibu bapa yang berpendapatan rendah di sekolah itu, saya kira).

    Yang tinggal di taman saya, perlu berjalan jauh sebelum sampai ke rumah. Dah sampai rumah, badan dah penat, mana ada tenaga nak mentelaah? Kasihan…

  2. Salam kenal,

    Saya ingin menjalin silaturahim

    Salam

  3. Cik Siti, nasib baik masa saya sekolah dulu, jarak antara sekolah dan rumah lebih kurang 15 minit sahaja jalan kaki. Tapi itu dulu, tak pernah dengar kes culik macam sekarang.

    Ramon, salam perkenalan kembali.

  4. saya tinggal di taman tu. mmg menjadi kebiasaan pelajar sekolah pulang dengan berjalan kaki. Pihak TTJ2 melakukan tindakan yang betul, anta pekeliling, dan tentunya semasa diperhimpunan, mereka telah mengingatkan para pelajar apa yang harus dilakukan bagi mengelakkan cubaan diculik.

    Kdg2 i wonder..penculik ni xde rs kesian ke kt bdk2 skolah yg masih kecik dgn beg berat tersandang smbil jalan kaki blk umah di tghri terik. Syukurlah pelajar tersebut selamat…moga anak2 kita selamat dimana jua mereka berada.amin.

    Ameen

  5. saye murid sekolah itu dan budak itu telah pindah ke sekolah lain..

  6. OH INI SITI AISYAH KE?

    • OH……CINTA KE.

  7. saya murid skolah itu

  8. salam…
    hmm…betul ke mcm tu? takutnya saya..tp saya hanya mampu ‘tawakkal tu allallah’, kerana saya akan menghantar anak2 saya bersekolah di sini tak lama lagi…


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Categories

%d bloggers like this: