Posted by: Gurindam Jiwa | Tuesday, January 13, 2009

A Lullaby

 

Buah hatiku junjungan jiwa (2x)
Tidur-tidurlah ya anak
Ibu dodoikan ya sayang
Dodoi si dodoi…aaaa
Dodoi si dodoi….

Reff.

Janganlah anak suka menangis (2x)
Ayahmu jauh ya anak
Di rantau orang ya sayang
Dodoi si dodoi…aaaa
Dodoi si dodoi….

Tidurlah anak dalam ayunan (2x)
Tidurlah nyenyak ya anak
Sambil kubuai ya sayang
Dodoi si dodoi…aaaa
Dodoi si dodoi….


Responses

  1. nak tumpang nyanyi dodoi si dodoi

    Boleh boleh, silakan.

  2. takkala ini pula..kedengaran lagu ini (dialih bahasakan ke dalam [dari] bahasa Arab..)..

    ‘Di pondok kecil di pantai ombak
    berbuih putih..beralun alun..

    di suatu hari, ayah pun berkata..
    jagalah adik..ayahkan pergi jauh..’

    …………………begitulah rintihan mereka

    Tak nak jawab ke soalan khatan saya tu?

  3. oh ye ker..nanti tengok..

  4. Kat Annur gak…Patutnya waktu musim cuti sekolah hari tu selalunya ada offer murah sikit!

    OK Terima kasih. Offer ke tak tu lain cerita le.

    Cuma masa infant, surgeon tak berapa suka buat kerja tu, sebab benda alah tu kecik sangat masa tu.

  5. Yang kat Annur tu tak kisah pun surgeonnya. malah menggalakkan lagi.

    Anak sedara yang lahir kat Ampang puteri pun berkhatan sewaktu umur 5/6 hari.

  6. Teringat lagu P Ramlee, ni dia versi baru

    Terbanglah burung terbang, terbang ke pangkuanku
    Emak dengan abah… dodoilah adik baru

    Terbanglah burung terbang, terbang ke pangkuanku
    Emak dengan abah..nak khatan adik punya anu

    Abah nak jadi kucing, jerit meow meow
    Burung pun dah runsing, tidur malam tergingau-ngigau

    ha.. ha.. ha..

    Sorry Sheikh lambat jawab. Sibuk laaa.

    Bab P. Ramlee ni kalau nak komen memang la panjang.

    I can only say this. I only came to appreciate the man when I found out that he died at the age of 44. He didn’t look 44. I’m more than 45, and I have nothing to show. The man did tonnes of work, that even hundreds of our best artists couldn’t match in their entire lifetime.


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Categories

%d bloggers like this: