Posted by: Gurindam Jiwa | Saturday, August 22, 2009

Berbuka Hari Pertama

Hari pertama Ramadhan tahun ini, berbuka di rumah ibu, di Kuala Lumpur.

Menu: Buah tamar/kurma (sunnah), sedikit Satay Kajang Samuri (buah tangan), ikan jeruk masin, rendang daging (kegemaran anak-anak/cucu-cucu), masak lemak putih, udang goreng, kari sardin. Makan dengan nasi putih. Milo dan Teh-O. Antaranya…

Menu yang sama ini juga dihidang pada sahur kemudiannya.

Tukang Makan: 3 Dewasa, 2 Kanak-Kanak.


Responses

  1. Jangan lupa nanti buat satu lagi entry “Berbuka Hari Terakhir”…:-)

    Hari Terakhir? Sounds like Death Row!
    😉

  2. Terima kasih di atas kunjungan. Lama juga kita tak bersembang (kata orang sekarang berinteraksi). Saya jarang memblog . Entah kenapa, bukan tidak ada benda nak menulis, banyak. Mungkin ruang atmosfera menjelang 2013 ini agak menglonglaikan kreativiti. Selamat menghabiskan t/jawab berpuasa dan seterusnya bergembira 1 Syawal!

    Terima kasih kembali. Mungkin sembang empat mata lebih selesa…

  3. Mazle,
    Assalamualaikum.
    Pak Zawi ucapkan Selamat Hari Raya idil Fitri kepada Mazle dan semua keluarga. Setelah sebulan berpuasa kini akan tiba hari pengakhir dan imbuhan yang dinantikan iaitu pahala yang bertimbun.

    Salam Eidul Fitri kepada Pak Zawi sekeluarga jua.

    Sudah lama tidak ke ladang,
        Tinggi rumput dari lah padi;
    Sudah lama tidak ku pandang,
        Terasa rindu di dalam hati.

  4. Salam Aidilfitri maaf zahir batin

    Salam Eidul Fitr kembali kepada Sukara juga. Janji nak jemput makan nasi minyak tu?

  5. Walau pun lambat nak komen tapi tenguk tu banyaknya lauk.

    Berbuka di rumah Mak ni cam tu lah. Dia pun bila ada tetamu, anak cucu datang, tak kan nak siap satu lauk je, serba salah juga. Lagi pun hari pertama. Macam Sembahyang Tarawih la jugak. Malam pertama ramai orang. Begitu lah adanya. Tapi saya pernah berbuka di sebuah rumah yg makanannya lebih banyak dari makanan yg dihidangkan di Masjid. Walaupun yg nak memakannya, di Masjid tu lebih ramai. Subhanallah.

    Terima kasih le singgah.

    • ha…. ngater saper tu !!!

      Tak ngata… komen je…😉


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Categories

%d bloggers like this: